Nowe ścieżki w ogólnej edukacji medycznej ad 7

Do czasu ukończenia szkoły medycznej studenci powinni odbyć staż i zostać zakwalifikowani do wstąpienia do rezydencji w podspecjalnościach, w tym w podstawowej opiece zdrowotnej. Doświadczenie na Harvardzie
Przez ostatnie 12 lat, a szczególnie od 1982 roku, zachęciłem moich kolegów z wydziału medycyny na Harvardzie do odkrywania nowych ścieżek w ogólnej edukacji medycznej. Te eksploracje zostały ukierunkowane zarówno na koncepcyjne, jak i organizacyjne aspekty problemu.
Po stronie koncepcyjnej pojawiły się ważne innowacje zarówno w treści, jak i procesie programu edukacyjnego, który prowadzi do dyplomu MD. Więcej uwagi poświęcono rozwojowi postaw i umiejętności, co częściowo odbywało się kosztem czasu poświęcanego na zdobywanie informacji. Liczba formalnych wykładów została zmniejszona, a liczba samouczków opartych na konkretnych problemach w małych grupach została zwiększona. Począwszy od pierwszego roku, trzyletnia sekwencja skoordynowanych doświadczeń odnosi się do wielu aspektów relacji lekarz-pacjent. Istnieje duży nacisk na wykorzystanie komputerów. Wiele kursów ma charakter interdyscyplinarny i interdyscyplinarny, a prezentacja materiału podstawowego i klinicznego jest przeplatana. Tradycyjne staże zostały zmienione, a nowe lekcje zostały wprowadzone do opieki ambulatoryjnej oraz zdrowia dzieci i matek.
Jesienią 1987 r. Wszyscy adepci stali się członkami jednego z pięciu towarzystw naukowych. Każde społeczeństwo przyjmuje od 30 do 40 studentów rocznie i jest odpowiedzialne za ich pełny program akademicki. Społeczeństwa są odpowiedzią Harvardu na potrzeby organizacji wydziałowych, które projektują i realizują program ogólnej edukacji medycznej. Pełnią kilka funkcji – jako miejsca, w których studenci i wykładowcy mogą lepiej się poznać, jako ośrodki, w których można doradzać uczniom w zakresie takich kwestii, jak wybór programów nauczania i możliwości badań, oraz jako fora służące poprawie spójności i koordynacji całego programu. program edukacyjny.
Aby zaadresować ostatni cel, każde społeczeństwo obejmuje wśród swoich członków wydziału mistrza i co najmniej jednego starszego kolegę wybranego spośród członków kadry naukowej uczących każdego wymaganego kursu. Wraz z mistrzem starsi stypendyści są odpowiedzialni za pionową integrację, koordynację pomiędzy kursami. Kierownik każdego kursu i jego starsi towarzysze odpowiadają za poziomą integrację kursu we wszystkich społeczeństwach.
Obserwatorzy często pytają o finansowe i akademickie zachęty dla członków wydziału do udziału w programie, który wymaga od nich więcej czasu. Stwierdziliśmy, że konieczne i pożądane jest wyraźniejsze powiązanie wysiłku nauczania z obydwoma rodzajami nagród. Składki ze szkoły na wynagrodzenia członków wydziału uwzględniają ich rolę w ogólnej edukacji medycznej. Stworzyliśmy również ścieżkę nauczyciela-klinicysty w kierunku umówionych spotkań dla naukowców, którzy podkreślają te wymiary naszej misji akademickiej.
Niektórzy twierdzą, że wysoki koszt nowego programu Harvard uniemożliwia większości szkół medycznych przyjęcie takiego podejścia
[podobne: zapalenie opon mozgowych objawy, homozygota dominująca, plastry evra opinie ]