Nowe ścieżki w ogólnej edukacji medycznej cd

Szacunek i troska o niezależność i godność innych osób – w szczególności pacjentów, ale także kolegów – znajdują się na szczycie mojej listy. Bardzo ważne jest zaangażowanie w ciężką pracę na rzecz innych i wytrwałość pomimo zmęczenia i pozornie trudnych problemów. Chciałbym wyróżnić na szczególną uwagę postawę sceptycyzmu i wątpliwości. Według mnie ta postawa jest największym darem nauki dla medycyny. Odwaga do zakwestionowania akceptowanych i konwencjonalnych wyjaśnień jest często niezbędna jako pierwszy krok w kierunku postawienia właściwej diagnozy lub wyboru najbardziej użytecznej interwencji. Wśród umiejętności, których potrzebują wszyscy lekarze, zawieram zarówno te wymagane do nauki, jak i te, które są niezbędne do uprawiania medycyny. Zdolność do korzystania z komputerów i innych urządzeń do wygodnego i wydajnego zarządzania informacjami będzie na pewno wymagana od wszystkich lekarzy w nadchodzących dziesięcioleciach. Większa uwaga poświęcona wykorzystaniu tych urządzeń w trakcie edukacji medycznej pomoże obecnym uczniom rozwinąć te umiejętności uczenia się.
Medycyna zawsze zajmowała się przede wszystkim ludźmi. Aby skutecznie ćwiczyć, lekarze wszystkich specjalności muszą zbudować umiejętności potrzebne do komunikowania się w sposób możliwie najbardziej i niezawodny ze swoimi pacjentami. Tylko w ten sposób lekarze mogą uzyskać dostęp do danych niezbędnych do prawidłowej diagnozy i leczenia. Inni badali związek między umiejętnościami interpersonalnymi potrzebnymi do przeprowadzenia wywiadu a zdolnością do organizowania i analizowania informacji w ramach nauk przyrodniczych 6, 23, 24 W swoim wspaniałym eseju Lekarz i pacjent jako system społeczny 23 LJ Henderson przypomina nam, że w systemach społecznych to, co nazywa sentymentem, jest tak potężną siłą, jak grawitacja w systemach słonecznych. Sugeruje on, że lekarze muszą nauczyć się radzić sobie z nastrojami, aby zaspokoić potrzeby pacjentów.
W ciągu 55 lat od opublikowania artykułu Hendersona potrzeba bardziej uniwersalnych ram koncepcyjnych dla medycyny stała się bardziej widoczna. Zauważyłem w innym miejscu moje przekonanie, że wszyscy lekarze muszą przyjść, aby ujrzeć istotną jedność trzech poglądów na istoty ludzkie – jako żywe organizmy (ujawnione przez nauki przyrodnicze), jako członkowie społeczeństwa (podchodzący do nauk społecznych) i jako wyjątkowe osoby (wyimaginowane w humanistyce) 13. Taki paradygmat powinien kierować wyborem informacji, które wymagają od studentów medycyny, aby nauczyli się spełniać wymagania dotyczące stopnia MD.
Koncepcyjnie, medycyna w 1990 roku może być porównywana ze stanem fizyki atomowej przed pojawieniem się teorii elektrodynamiki kwantowej. W pouczającym wykładzie na ten temat 25 zmarły Richard Feynman zauważył, że jeśli jego czytelnicy wyobrażali sobie, że atomy są elektronami krążącymi wokół centralnego jądra, tak jak planety krążą wokół Słońca, to myśleli w kategoriach idei popularnych i akceptowanych w 1910 roku. Następnie opisał bardziej dynamiczną i barwną wizję elektronów emitujących i pochłaniających fotony na wszystkie możliwe sposoby, które wyłaniają się z teorii elektrodynamiki kwantowej. Ten skok wyobraźni pozwolił fizykom przewidzieć właściwości elektronów i fotonów z dużo większą dokładnością niż było to możliwe przed stworzeniem nowego paradygmatu
[przypisy: objaw szarfy, okulary dla daltonistów, homozygota dominująca ]