Nowe ścieżki w ogólnej edukacji medycznej czesc 4

Co więcej, wszystko, co wiedzieliśmy o elektronach i fotonach, mogło zostać połączone przez nową teorię. Pogłębiono głębokość i zrozumienie. W miarę jak będziemy postępować coraz szybciej w kierunku pełnego opisu ludzkiego organizmu pod względem fizyki i chemii, będziemy coraz bardziej potrzebować teorii, które łączą w podobny sposób aspekty medycyny, które teraz wydają się rozbieżne, ale słabo rozpoznajemy być spokrewnionym. Najważniejszym w tym nieznanym terytorium jest związek między emocjonalnymi i poznawczymi stanami psychicznymi a fizyką i chemią mózgu. Podstawą wiedzy, którą powinni wszyscy budować lekarze rozpoczynający przygotowania do ćwiczeń w 1990 r., Jest z pewnością świadomość siły tego, co można nazwać nową biologią: genetyki molekularnej, biologii komórki, immunologii i neurobiologii. W jaki sposób powiązać te nowe spostrzeżenia ze starszymi, ale wciąż użytecznymi sposobami myślenia o ciele ludzkim w zakresie zdrowia i chorób – na przykład dyscypliny anatomii, fizjologii, farmakologii i patologii – stanowi poważne wyzwanie dla członków wydziału. Postępy w naszej wiedzy na temat chorób pozwalają na lepsze informowanie o zdrowiu i zapobieganiu chorobom. Studenci medycyny powinni zdawać sobie sprawę z tego rozwoju sytuacji, a także z rodzajów etycznych decyzji, z którymi będą mieli do czynienia jako lekarze.
Dlatego program ogólnego kształcenia medycznego, odpowiedni dla roku 1990 i później, powinien obejmować większy nacisk na postawy i umiejętności potrzebne do wszelkiego rodzaju praktyk medycznych i bardziej zdyscyplinowany wybór pomysłów, które wszyscy uczniowie powinni zrozumieć. Wybór ten powinien opierać się na ewoluującej koncepcji medycyny, która obejmuje wszystkie powiązane ze sobą determinanty zdrowia. Wydaje się, że może to być agendą zmiany treści, a wynalezienie sposobów zachęcenia uczniów do przyswojenia sobie tych idei i wzorców zachowań – usprawniających proces ogólnej edukacji medycznej – jest równie trudne.
Proces
Głównym celem szkół medycznych powinno być zachęcanie każdego ucznia do wzięcia na siebie odpowiedzialności za własne uczenie się. Proces ogólnej edukacji medycznej powinien działać ostrożnie i wytrwale w tym kierunku. Znalezienie skutecznych sposobów promowania takich wysiłków przez każdego ucznia jest prawdziwym zadaniem nauczyciela. Pomimo dużej różnorodności indywidualnych stylów uczenia się pewne ogólne wytyczne wydają się oczywiste.
Po pierwsze, edukacja medyczna powinna wymagać aktywnego udziału studenta. Ponieważ jednym z głównych zadań uczenia się jest decydowanie o tym, czego i jak się uczyć, szkoły medyczne powinny dawać możliwości podejmowania takich decyzji przy pomocy krytycznych, ale wspierających nauczycieli. Uczniowie powinni być zachęcani do uczenia się od siebie nawzajem, z kolei odgrywają rolę dostawcy informacji i konsumenta. Takie działanie jest bardziej prawdopodobne, aby promować poczucie odpowiedzialności niż sesje dydaktyczne, w których uczeń jest zawsze odbiorcą informacji, a nie dostawcą.
Po drugie, małe grupy są na ogół lepszym narzędziem edukacyjnym, które koncentruje się na uczniu, a nie na członku wydziału. Kiedy mniej osób jest zaangażowanych, wszyscy uczestnicy procesu uczenia się lepiej się poznają
[patrz też: poradnia alergologiczna gdańsk, choroba ormonda, zapiekanka z serem i pieczarkami ]