Nowe ścieżki w ogólnej edukacji medycznej

MEDYCYNA zmienia się szybko i w coraz większym tempie. Kiedy dzisiejsi studenci będą w średnim wieku, praktyka lekarska będzie zupełnie inna. Pedagodzy medyczni muszą znaleźć sposoby, aby pomóc młodym lekarzom przygotować się na lekarstwo przyszłości. W tym artykule opisano niektóre siły, zarówno w zawodzie, jak i poza nim, które powodują zmiany, i rozważa pewne kierunki zmian w odniesieniu do koncepcji i organizacji ogólnej edukacji medycznej. Opisuję również wysiłki podejmowane na wydziale lekarskim na Uniwersytecie Harvarda, aby opracować nowe ścieżki w ogólnej edukacji medycznej. Potrzeba zmiany
Najsilniejszymi siłami zmian w medycynie są odkrycia, które przekształcają nasze wyobrażenia o ludzkiej biologii i naszym miejscu w przyrodzie. Nowe spostrzeżenia w dziedzinie nauk przyrodniczych, w szczególności biologii molekularnej i komórkowej oraz astrofizyki, prowadzą nas do nowej filozofii zdrowia i chorób oraz wszystkich innych aspektów naszego istnienia. Istnieją dowody na intensyfikację poszukiwań takiej filozofii w kilku ostatnich publikacjach.1 2 3 4 5 6
Odkrycia naukowe zmieniają również medycynę w bardziej bezpośredni i namacalny sposób, informując o rozwoju nowych form technologii. Nowe narzędzia diagnostyczne i terapeutyczne ogromnie zwiększyły zdolność lekarzy do wykrywania chorób i zmiany ich przebiegu. Trend ten przyspiesza i wymaga od lekarzy opanowania coraz bardziej wyspecjalizowanej wiedzy, aby umiejętnie korzystać z nowej technologii.
Większe możliwości techniczne współczesnej medycyny zmieniają na wiele sposobów relację zawodu i społeczeństwa. Na przykład, technologia medyczna pozwala obecnie lekarzom rozwiązywać problemy pojawiające się na początku i końcu ludzkiego życia, wymuszając w ten sposób praktyczne decyzje dotyczące kwestii etycznych i moralnych, które do tej pory pozostawały w dużej mierze teoretyczne. 7, 8 Ponieważ współczesna medycyna może zapobiegać lub leczyć więcej chorób pacjenci często oczekują lepszych wyników, niż mogą dostarczyć lekarze. Rozczarowanie przy mniej niż doskonałych wynikach jest ważną (choć nie jedyną) przyczyną wzrostu liczby spraw sądowych o nadużycia. Być może najważniejsze, że nowe formy technologii medycznej są drogie w produkcji i użytkowaniu. Pacjenci chcą i zasługują na korzyści płynące z nowoczesnej medycyny, ale płatnicy zewnętrzni, prywatni i publiczni, mierzą się kosztem.
Czynniki te przyczyniają się do zmieniającego się charakteru praktyki medycznej. Być może najtrudniejszym zadaniem stojącym przed zawodem jest przyswojenie jego nowych uprawnień i obowiązków w sposób, który zachowuje tradycyjne zobowiązanie lekarzy do zapewnienia pacjentom fachowej pomocy technicznej i osobistej opieki. Oba są niezbędne dla osiągnięcia zdrowego wyniku, o czym lekarze wiedzą z doświadczenia, ale rosnąca złożoność naukowa i techniczna medycyny może odwodzić lekarzy od obowiązku opieki. Jak nieporównywalny nakaz Francisa Peabody4 – Tajemnica dobrej opieki nad pacjentem to opieka nad pacjentem – spełni się w przyszłości niełatwo jest przewidzieć. Jeśli duch dyktatury Peabody nie jest brany pod uwagę, pacjenci zwracają się do bardziej uważnych dostawców, nawet jeśli są mniej kompetentni.
Ogólne wykształcenie medyczne
Te głębokie i nieuchronne zmiany w warunkach praktyki medycznej wymagają dostosowania w formie i treści ogólnej edukacji medycznej
[patrz też: przednerkowa niewydolność nerek, ja cię kocham a ty śpisz cda, ostra niewydolność nerek objawy ]